Koliko puta sam samo čuo: “Tvoje je samo da postaneš član, daš lovu, preporučiš ljudima koje znaš i za par meseci zarađivaćeš toliko da ćeš da ostaviš posao koji sad radiš!!!”, “Da li bi voleo da radiš malo a da zarađuješ mnogo?”

Zbog ovakvih amaterskih izjava pojedinaca koji nemaju nikakvog iskustva u biznisu, marketingu a pre svega ljudskosti, MLM je stigao na loš glas.

U ovom tekstu ću da objasnim sta je to Multi Level Marketing (MLM), popularnije još i Mrežni Marketing (Network Marketing), koje su istine a koje zablude oko ovakvog poslovnog modela.

Prvi put kad sam se susreo sa poslovnim modelom MLM-a (multi level marketinga) delovao mi je kao vrlo jednostavan princip poslovanja, što u stvari i jeste. Pošto sam preduzetnik preko deset godina i osnovao sam nekoliko firmi u tom periodu i znam koliko je energije, znanja, upornosti i neprespavanih noći trebalo da se ti poslovi postave kako bi počeli da donose novac, model poslovanja kao što je MLM, delovao mi je vrlo jednostavno. Ono šta me je još privuklo kod ovakvog modela poslovanja je to što može da se zarađuje sa vrlo malo novčanih ulaganja u posao i što su vrlo niski troškovi održavanja ovakvog vrsta poslovanja.

Međutim kad sam sa ljudima koje poznajem krenuo da delim ideju o ovakvoj vrsti poslovanja naišao sam na jedan zid odbijanja. To odbijanje je bilo obavijeno strahom, nerazumevanjem i ogorčenošću.

Najčešći odgovori koji sam dobijao jeste: “Pa zar su i tebe UVUKLI u to ?”, “To je PIRAMIDA, ne želim da budem deo toga !”, “I ja sam dao neke pare u nešto slično i nikad ništa nisam zaradio !”….

Pomislio sam, ako sam za tolike godine izgradio toliko poslova i zaradio toliko novca, zašto to ne bih mogao da uradim i ovde. Nastavio sam da gradim svoju “finansijsku slobodu”, kao što su mi i obećali ljudi koji su mi predstavili ovakvu vrstu poslovanja. Prvih nekoliko meseci sam imao neki uspeh, međutim takav uspeh je bio trenutam i nije bio održiv na duže staze. Nije bilo tog pasivnog prihoda o kome su mi pričali.

Moj posao se raspao. Pošto sam uporan počeo sam ispočetka, još odlučniji nego prvi put. Napravio sam ponovo neki uspeh ali kao i prvi put, i sad je to bilo trenutno. Kretao sam iznova i iznova, bodreći sebe da ako sam mogao da napravim svoju firmu ni iz čega, mogu i ovo da izgradim. Uspeh, poraz, uspeh, poraz, nizali su se jedan za drugim kao po pravilu i svaki put kad bih prošao jedan ciklus tog uspeha i poraza ja sam se fizički razboleo i ležao sam u krevetu po nedelju dana.

Na kraju sam shvatio da MLM biznis nije kao tradicionalni biznis. TAJNA MLM biznisa je u osnovnoj filozofiji takvog poslovnog modela a to je da je MLM Piramidalna prodaja, odnosno Piramidalna mreža ditributera.

Ono zbog čega mnogo ljudi dolazi u zabludu je da MLM ili Mrežni Marketing često mešaju sa Piramidalnom šemom ulaganja. Piramidalne šeme ulaganja (Ponzi šeme) su nelegalne i u svetu zabranjene. Takve šeme obično nemaju proizvod ili imaju jedan proizvod koji ne daje nikakvu posebnu vrednost.

Za razliku od Piramidalnih šema ulaganja, Piramidalna prodaja ili mreža distributera je legalan posao, vrlo profitabilan i održiv ako se radi na ispravan način.

Ja nisam radio na isparvan način jer je ceo posao zavisio od mene. Nisam znao kako da izgradim tim, kad sam izgradio tim nisam znao kako i kome treba da delegiram deo posla. Sve se vrtelo oko mene. Ja, ja i ja.

Ljudi koji su me uveli u posao, samo su me motivisali jer su samo to znali da rade. Nisu znali da mi kažu koje veštine su mi potrebne i kako pravilno da izgradim svoj posao.

U tvom Multi Level Marketing poslu uvek si ti vrh tvoje “Piarmide”.

Šta to tačno znači?

To znači da distribucija proizvoda ili usluge koju distribuiraš za kompaniju za koju si se odlučio, kreće od tebe i da ćeš biti plaćen/a procentualno od obima prodaje tog proizvoda ili osluge koji se proda krajnim potrošačima u tvojoj mreži. Što je veći obim prodaje to znači da ćeš više da zarađuješ. Da li će od tog obima ili tvoje zarade neki procenat imati i ljudi koji su te uveli u posao, naravno da hoće, kao što ćeš i ti imati od svojih ljudi u tvojoj mreži.

Postoji više načina kako može da se zaradi u Multi Level Marketingu. Prvi je direktni procenat od prodaje, što znači da ćeš biti isplaćen ako proizvod ili uslugu kupuješ i koristiš ti direkno ili ako ti direktno prodaš krajnjem potrošaču ili tvom direktnom distributeru. Drugi način zarade je od nečega što se zove kompezacioni plan. To znači da svaka kompanija koja se odlučila da svoj proizvod ili uslugu distribuira putem Multi Level Marketinga ima neki kompenzacioni plan gde je tačno definisano kako zarađuješ od svoje mreže ditributera.

Ako si skeptičan po pitanju obećana koje ti je dato a to je da ćeš sa vrlo malo ili bez rada da zaradiš veliku lovu i treba da budeš skeptičan.

Razlog zašto većina ljudi nije uspela u Multi Level Marketingu ili Mrežnom Marketingu je taj što su im ovakav model poslovanja ponudili ljudi koji su ili amateri ili nisu upućeni kako sve ovo funkcioniše. Nisu postavljena očekivanja i nije im lepo objašnjeno šta tačno treba da se radi i kako ispravno treba da se postupi.

Većina ljudi ima nerealna očekivanja kao što je zarada preko noći, ovebćana im je brza i nerealna zarada u vrlo kratkom vremenskom roku. Često od amatera čujem: “Tvoje je nađeš dvoje ispod sebe koji će da rasture posao i ti ćeš da budeš milioner” ili “Nađi dvoje ispod sebe, oni nađu još dvoje i imaćeš pasivnu lovu do kraja života”.

I meni su u početku govorili da samo dovodim ljude koje poznajem na prezentacije a tamo će ljudi koji su upućeni u posao da im objasne poslovnu priliku i tako ću ja da zarađujem. Tu postoji jedan veliki problem a to je nedostatak poverenja mojih ljudi koje poznajem u ljude koji “znaju posao” jer ih prvi put vide ili ih nisam pozvao na pravi način. Pozvao sam ih na “kafu” ili “da čuju sjajnu poslovnu priliku” i da i oni mogu da zarade veliku lovu. Sve ovo dovodi do nepoverenja u MLM, Mrežni Marketing i zbog toga je ovakav poslovni model na lošem glasu jer su mnogi ljudi dali novac i očekivali su da bez angažovanja ili sa malo angažovanja neko drugi za njih zaradi “veliki novac”. To su ta ogorčenja i razočarenja, ne u MLM, već su izneverena njihova očekivanja koja od početka nisu postavljena kako treba.

Sam naziv poslovnog modela Multi Level Marketing nosi jednu vrlo važnu činjecu a to je Markting, odnosno način na koji se nešto predstavlja. Često čitam po društvenim mrežama pa i na posterima u gradu koji su zalepljeni na banderama: “Potrebni saradnici za rad u uspešnom timu, zarada zagarantovana”, “Ako želiš dobru zaradu, pridruži se uspešnoj svetskoj kompaniji”. Ovo pišu i postavljaju ljudi koji nemaju pojma o biznisu, MLM-u i marketingu, ljudi koji nemaju nikakvu etiku, već žele nove kupce svojih proizvoda ili nove članove koji će da plate neku članarinu. Nisu dali nikakvu vrednost na tržištu i stavljaju na loš glas ne samo MLM i Mrežni Marketing poslovanje već i kompaniju za čiji poslovni model su se odlučili.

Sve ovo što ti pišem, pišem iz svog iskustva koje sam prošao od prve prezentacije pa sve do trenutka dok nisam upoznao prave profesionalce ovog biznisa koji su me uputili u TAJNE ove industrije.

Veliko mi zadovoljstvo što si svratio/la na moj blog koji ima za cilj da ti da oproban model i veštine koje su ti potrebne da započneš svoje putovanje i da zaradiš novac u ovakvom poslovnom modelu.

Ostani samnom na ovom putovanju i garantujem ti uspeh u MLM-u onako kako si ga ti zamislio/la.

Pročitaj još korisnih saveta u nekom od sledećih tekstova na ovom blogu.

Ako si našao/la nešto korisno u ovom tekstu, budi slobodan/na da podeliš sa svojim timom, radujem se našem sledećem čitanju.