Danas ću da pišem o tome kako da doneseš odluku da li je ovakav poslovni model za tebe, kako da izabereš kompaniju sa kojom želiš da sarđuješ i da li je pravo vreme da se upustiš u ovakav projekat.

Dosta ljudi mi je pisalo vezano za ova pitanja i kao i uvek želim da ti dam moje viđenje istine.

Kroz par jednostavnih koraka pomoći ću ti da daš odgovore sebi i da ti olakšam donošenje prave odluke.

Očigledno da postoji razlog zašto ovo čitaš. Mogu samo da nagađam neke od razloga, kao: da nisi zadovoljan/na svojim trenutnim poslom, možda si i zadovoljan/na ali misliš da ne dobijaš dovoljno novca za to šta radiš i želiš dodatan izvor novca za sve ono šta želiš da priuštiš sebi i tebi dragim osobama. Trenutno si bez posla i tražiš načine kako sve možeš da zaradiš novac.

Pre nego što nastaviš da čitaš dalje, voleo bih da mi učiniš uslugu i da se zapitaš koje još opcije postoje u tvom životu da zaradiš novac i da budeš zadovoljan/na sa time. Kako bi izgledao period koji predstoji da ne znaš ove informacije koje želim danas da podelim sa tobom?

ZA KOGA JE MREŽNI MARKETING A ZA KOGA NIJE

Nadam se da si pročitao/la predhodni članak MLM PIRAMIDALNA Prodaja, gde sam opisao šta je MLM i kako funkcioniše. Takvo predznanje bi ti bilo korisno…

Iskreno, ova vrsta poslovnog modela nije za svakoga!

Iako je Mrežni Marketing skroz legalno poslovanje, ima jednu manu. Ta mana znači da je svakome dozvoljeno da se bavi ovakvom vrstom posla. Iz tog razloga se ponekad pojave ljudi koji imaju lošu reputaciju u društvu, njihova priča i nije toliko iskrena povodom uključenja u posao (daju nerealna obećanja) ili nemaju iskustva u ovom poslu i zvuče “mutno”.

Kao i uvek, biću potpuno iskren sa tobom, ako želiš da napraviš uspeh u Mrežnom Marketingu, potrebno je da budeš ČVRST/A!

To znači da ako možeš da:

  • ne tražiš odobrenje i prihvatanje od porodice i prijatelja za ovaj posao,
  • prisustvuješ svim dešavanjima tvoje kompanije, uživo i online,
  • radiš na novim veštinama koje će da ti pruže samopouzdanje i veru u sebe,
  • ponudiš drugima da li su skroz otvoreni da pogledaju prednosti i to kako možeš da im pomogneš svojim proizvodom, uslugom ili poslovnom prilikom,
  • budeš spreman da na ovaj posao gledaš kao da je maraton a ne trka na sto metara,

onda je Mrežni Marketing (MLM) pravi izbor za tebe.

KOJI SU RAZLOZI ZAŠTO BI POČEO/LA OVAKAV POSAO

Meni kao preduzetniku ali i ostalima koji su razmišljali da se upuste u Mrežni Marketing prvo što je zapalo za oko je jednostavnost.

Ako si ikad razmišljao/la da otvoriš svoju firmu i da izaberš čime bi se bavio/la, ubrzo bi video/la da dosta toga već postoji na tržištu. Pri tome, samo otvaranje firme, izbor banke, knjigovođe i ostalih pravnih stvari nije tako jednostavno. Potrebno je neko prethodno iskustvo ili neko ko već ima firmu da te uputi u sve ove stvari.

Potreban je i veliki početni kapital ili jedinstvena ideja koja će da ti donese prednost na vrlo konkurentnom tržištu, tu su i veliki fiksni troškovi koji prate poslovanje.

Međutim kao Mrežnom Marketeru, ništa od ovoga ti nije potrebno.

Za Mrežni Marketing nije potrebno predhodno iskustvo. Nema ograničenja u godinama starosti. Početak može sa vrlo malo para, svega par stotina eura. Za mesečno održavanje posla je potrebno par desetina eura a u nekim slučajevima ne košta ništa.

Kompanija, koju izabereš, već ima spreman proizvod ili uslugu. Obezbeđuje ti marketing podršku i sve ostale vrste podrške. Dobijaš mentora koji će da te uputi u posao.

Naravno da nije samo novac i zarada motivacija. Postoje mnoge druge stvari zbog kojih se mnogi odlučuju za Mrežni Marketing. Ono što ćeš sigurno dobiti je mogućnost da unaprediš sebe i svoje veštine, putovanja, druženja, dobar osećaj da budeš deo nečeg većeg i priliku da pomogneš drugima.

KAD JE PRAVO VREME DA POČNEŠ SA MREŽNIM MARKETINGOM

Svedoci smo šta se sve desilo u poslednjih godinu dana. Nikada nije bila veća neizvesnost nego sada. Mnogi su ostali bez posla – izvora prihoda, ne vide izlaz jer su u strahu od nesigurnosti. Pojedinci tu i tamo naprave neku lovu, međutim to nije dugoročno.

Ako si razmišljao/la o novom ili dodatnom novcu, predlažem da uzmeš u obzir Mrežni Marketing jer ima moć da umnoži tvoj novac.

Kad sam počeo da se bavim Mrežnim Marketingom, ljudi kojima sam predstavljam ideju su me pitali koliko sam zaradio u prvom mesecu. “Nisam ništa zaradio” je bio moj odgovor. To je isto kao da i svakog velikog preduzetnika pitaš isto pitanje. Nisam ništa zaradio ali nisam ništa ni izgubio i većina ljudi iz “biznisa” bi ti rekla da je to odličan početak, jer svako od njih nije imao savršen početak.

Ono što mogu da ti obećam vezano za Mrežni Marketing je to da možeš da imaš SLOBODU, da možeš da imaš više vremena za sebe i svoju porodicu.

Ako ti je neko obećao da ćeš malo ili nimalo da radiš a da ćeš da zaradiš veliku lovu, to jednostavno nije istina. Ti ljudi su amateri ili kompanija za koju su se odlučili jednostavno nije im obezbedila obuku kako treba da se radi.

Takođe ako naletiš na kompaniju gde se isplaćuju provizije samo od uplata članarina BEŽI, jer takav model nije održiv na duže staze.

Kao i u svakoj vrsti posla i grani industrije u svakom žitu ima kukolja, pa tako i ovde, naletećeš na ljude koji neće da ti kažu pravu istinu o svom uspehu i načinu poslovanja. Ti ljudi nemaju svoj integritet.

Stvar je vrlo jednostavna, sve šta trebaš da uradiš jeste da svakog koga interesuje da sarađuje sa tobom, uputiš na alate, video materijale i sve ono što jedna kompanija nudi, kako sav posao ne bi zavisio samo od tebe a onda će ti potencijalni saradnici odlučiti da li je ta kompanija, proizvod ili usluga za njih ili nije.

Ovo je jedini ispravan način da se radi ovaj poslovni model i ako budeš ovako radio, imaš veliku šansu da od Mrežnog Marketinga napraviš odličan dodatni ili osnovni izvor novca.

Na tebi je odluka da li želiš ovime da se baviš povremeno uz posao koji već radiš ili želiš da se posvetiš kao da ti je ovo jedini izvor novca. Od tebe zavisi.

Poslednje šta želim da ti poručim, za uspeh u Mrežnom Marketingu je potrebno da učiš i da rasteš!

Ako nisi spreman/na da se obavežeš i da radiš na svojim veštinama, onda sad nije trenutak da se upuštaš u preduzetništvo.

Za mnoge je Mrežni Marketing odličan izbor kako bi bili preduzetnici i ja sam počastvovan da mogu da im pomognem da se ostvare kao takvi i da predstavljam ovaj poslovni model. Ako si jedan/na od mnogih, čestitam ti na odlučnosti i podržavam te da što pre počneš sa uspehom.

KAKO DA DONESEŠ ODLUKU I NAPRAVIŠ USPEH

Pre nego što počneš da gradiš uspeh potrebno je da uradiš malo istraživanje i da postaviš sebi nekoliko pitanja.

  1. Da izabereš kompaniju sa kojom želiš da sarađuješ. Da se informišeš koliko dugo postoji, ko su osnivači kompanije.
  2. Nije samo bitna kompanija. Jedan od nabitnijih faktora je proizvod ili usluga koja ta kompanija nudi. Ako ti nisi najlojalniji korisnik određenog proizvoda (seta proizvoda) koja kompanija nudi ili usluge, već samo nudiš poslovnu priliku, dugoročno nećeš imati uspeha.
  3. U ranijim tekstovima sam pominjao kompenzacioni plan. On predstavlja plan isplate provizija od ukupne količine prodaje proizvoda ili usluga po nivoima ispod tebe. Takođe je bitno da se provizija isplaćuje od ukupne količine prodaje proizvoda ili usluga a ne samo od prodaje članarina.
  4. Vreme je sledeći faktor koji je bitan kada ćeš krenuti da se baviš ovom vrstom posla. Takođe je bitno da odrediš sate u toku dana u toku kojih ćeš se baviti Mrežnim Marketingom.

Kao što sam pisao ranije, ovaj posao se dosta razlikuje od tradicionalnog biznisa ali ipak imaju nešto zajedničko. Ako želiš da napraviš ozbiljan uspeh, potrebno je da nađeš nekoga ko će da ti pomogne na početku i da te vodi ka ispunjenju tvojih ciljeva.

Koliko znanja i veština izgradiš i koliko vrednosti uložiš u svoj posao toliko ćeš uspeha imati.

Ako bih morao da izdvojim jednu jedinu veštinu koja ti je potrebna da je imaš, to je da budeš otvoren/a za nova učenja, veštine i da spremno primaš savet od ljudi koji su uspešno prošli putem kojim ti želiš da ideš.

Na kraju uspeh zavisi od tebe i samo od tebe !!!

Mnogi Marketeri pa među njima i ja upadali smo u razne zamke i jurili smo nizbrdicom koja se zove neuspeh. Dosta toga sam iskusio na svojoj koži, puno puta sam probao nešto dok nisam uspeo. Iz tog razloga sam napustio kompaniju za koju sam radio i odlučio da služim višoj svrsi a to je da pomognem svim Marketerima koji traže pomoć za izgradnju svog uspeha u Mrežnom Marketingu.

Tako je nastala ideja za zajednicu koja se zove Game Changer (onaj koji menja igru), kako bih pružio podršku, saznanja i veštine u Mrežnom Marketingu kroz druženje, osećaj pripadnosti i veru da napravim nešto što je mnogo veće od same profesije Mrežnog Marketera.