Da biti bilo lakše da pratiš sledeće postove a i da bude razumljivo o čemu budem pisao, danas ću da prođem termine koji se koriste u Mrežnom Marketingu.
SPONZOR – je osoba koja te preporučila da budeš deo zajednice kupaca, odnosno mreže preduzetnika koji žele da izgrade sopstveni biznis u okviru jedne MLM kompanije. U početku sam se pitao zašto se ta osoba zove SPONZOR, kad mi ta osoba nije dala novac da se učlanim već sam to morao sam. Vremenom sam uspeo da razumem da SPONZOR ulaže svoje vreme i znanje u tebe kako bi te naučio funkcionisanju Sistema u okviru kompanije i kako bi ti preneo veštine koje su ti potrebne za uspeh u Mrežnom Marketingu.
PROSPEKT (kandidat) – je osoba za koju želiš da se priključi tvojoj mreži u MLM kompaniji i to je tvoj potencijalni kupac ili saradnik.
UPLINE (Gornja linija) – su sve osobe u tvojoj SPONZORSKOJ liniji, tačnije sve osobe koje se nalaze iznad tebe u sistemu.
ŠIRINA – su svi tvoji direktni kupci i saradnici koje si ti lično uključio/la u sistem.
GRANA (noga) – to je cela mreža sardnika i kupaca koji su vezani na jednog tvog saradnika koji je direktno vezan na tebe.
DOWNLINE (Donja linija) – su svi saradnici koji razvijaju dalje mrežu (distributeri) koji nisu direktno vezani na tebe ali čine deo tvoje mreže ispod tebe.
DUBINA – su svi koji se nalaze u mreži ispod tebe. To su tvoji saradnici i kupci koji nisu direktno vezani na tebe, pa njihovi direktni saradnici i kupci i tako redom.
KORISNIK (kupac) – je osoba koja samo koristi proizvod ili uslugu, zarad benefita koji oni pružaju a ne želi da učestvuje u širenju mreže.
SARADNIK (distributer) – je osoba koja je ujedno i kupac (korisnik proizvoda ili usluge) i koja aktivno širi dalje mrežu korisnika i saradnika.
LIDER – je osoba koja aktivno gradi mrežu saradnika i korisnika u okviru jedne MLM kompanije i primerom pokazuje kako se gradi uspešan MLM biznis.
LIDERSKI SATANAK – je okupljanje oragnizovane od strane najuspešnijeg LIDERA ili grupe LIDERA, na kome prisustvuju svi lideri iz jedne mreže kako bi se usvojile nove strategije razvoja mreže ili taktike plasmana proizvoda ili usluga kao i strategija razvoja novih LIDERA.
KONSULTACIJE – su termini za konsultovanje sa saradnicima i sponzorima, gde se rešavaju tekući izazovi, radi se na veštinama prezentacije, predstavljanja benefita proizvoda ili usluga, kvalifikovanje novih saradnika u binis.
FOLLOW UP – znači da, posle prvog kontakta sa PROSPEKTOM (kandidatom) ostaneš dalje u kontaktu.
ZAKLJUČENJE DOGOVORA (prodaje) – je uspešno završen razgovor sa kandidatom i on je odlučio da želi da postane kupac proizvoda ili usluge ili tvoj saradnik uplatom članarine.
ID (identifikacioni) broj – je broj koji dobijate učlanjenjem u određeni MLM sistem.
Leave A Comment